W związku z nieterminowym regulowaniem płatności przez kontrahentów dokonujących zakupy w Oddziale Wojewódzkim Związku OSP RP woj. lubelskiego od dnia 12 stycznia 2010r. :
1.osoby upoważnione do wystawiania faktur w Oddziale Wojewódzkim przed wystawieniem faktury dokonują sprawdzenia czy dany kontrahent uregulował w terminie wszystkie dotychczasowe płatności.
2.w przypadku stwierdzenia zaległości nie jest możliwa sprzedaż kolejnych towarów do momentu uregulowania zaległych płatności.
3.osoby odpowiedzialne za sporządzanie planów i harmonogramów dotacji sprawdzają, czy jednostki, które złożyły wnioski o udzielenie dotacji na dany rok kalendarzowy mają uregulowane płatności w stosunku do Oddziału Wojewódzkiego Związku OSP RP woj. lubelskiego.
4.w przypadku zaległości przekraczających termin płatności z faktur, nie jest możliwe ujęcie danej jednostki w planie lub harmonogramie dofinansowania do zakupu sprzętu, umundurowania lub remontów remiz. Warunkiem ujęcia w planie jest uregulowanie zaległych płatności.
5.jednostki OSP, które nie dokonywały zakupów w Oddziale Wojewódzkim Związku OSP RP a żądają wystawienia faktury na przelew są zobowiązane dostarczą dokumenty rejestracyjne: NIP, REGON, potwierdzenie rejestracji w KRS.
6.księgowość OW ZOSP RP na bieżąco uaktualnia stan regulowania płatności przez kontrahentów w programie Symfonia Handel.